Świat mediów społecznościowych

Media społecznościowe w Polsce

Branża mediów społecznościowych rozwija się w zawrotnym tempie. Każdy człowiek na świecie, który ma dostęp do Internetu, ma też dostęp do social mediów. Co więcej, większość z użytkowników sieci bardzo aktywnie wykorzystuje media społecznościowe – czy to do kontaktu, czy w celach zawodowych, czy też jakichkolwiek innych. Również Polacy kochają korzystać z dobrodziejstw sieci społecznościowych. Jakie są więc najczęściej wykorzystywane przez Polaków social media?

Na pierwszym miejscu trzeba by wspomnieć o gigantach takich, jak YouTube, Facebook, Snapchat, Instagram i Twitter. Nie trzeba chyba wyjaśniać nikomu, jak działają wspomniane portale. Warto jednak wspomnieć też o Redditcie oraz jego polskim odpowiedniku, czyli Wykopie. Strony te agregują różne treści, wokół których użytkownicy mogą prowadzić dyskusje. Coraz większą popularność w naszym kraju zyskuje również WhatsApp, dzięki któremu możemy bez opłat kontaktować się zarówno głosowo, jak i tekstowo z każdym użytkownikiem na świecie. Polacy coraz bardziej w kontaktach zawodowych przekonują się do LinkedIn, które wypiera coraz skuteczniej polskie GoldenLine. Polacy lubią również Pinteresta oraz treści, które proponują tam różni użytkownicy. Zaś osoby szukające partnerów, chwalą sobie takie media społecznościowe jak Tinder czy Badoo. Tak naprawdę Polacy korzystają z tego, z czego korzystają ludzie w każdym innym zakątku świata, w którym jest internet. Nie ma co się dziwić – jesteśmy w końcu w globalnej wiosce, w której korzystamy z tych samych narzędzi.