Biznesy opierające się na przestrzeni internetowej to z jednej strony temat stosunkowo młody, z drugiej jednak bardzo już upowszechniony. Niemalże co kawałek, zwłaszcza w większym mieście, funkcjonuje firma określana jako agencja interaktywna. Pomimo tak dużego nasycenia nie mogą one narzekać na brak klientów, ponieważ w dzisiejszych czasach większość podmiotów zdaje sobie sprawę, że obecność i właściwy wizerunek w internecie to czynniki niezbędne, by odpowiednio funkcjonować na rynku.
Strategia wizerunku firmy
Zasadniczym zadaniem, które realizuje agencja interaktywna, jest opracowywanie i tworzenie wizerunku zgłaszających się do niej firm. Na samym początku budowana jest strategia dalszego działania, aby kolejne kroki były konkretnie ukierunkowane i zamierzone na wybrany cel, a przy tym spójne i konsekwentne. Kluczowe przy budowaniu i realizowaniu strategii jest uwzględnienie oczekiwań wyrażonych przez klienta. Do nich dobiera się dalsze narzędzia i kroki, jest to więc bardzo indywidualny proces i wymaga szerszego spojrzenia na działalność danej firmy.
Tworzenie stron internetowych
Czynnościami wykonywanymi w ramach powyższej misji jest najczęściej tworzenie stron internetowych oraz dbanie o ich odpowiednią widoczność, zachodzącą w również odpowiednim kontekście. Właściwa konstrukcja strony internetowej, jej korzystny odbiór wizualny przez użytkowników oraz sprawne działanie na poziomie technicznym wymaga dużych umiejętności programistycznych w połączeniu z rozwiniętym zmysłem estetycznym. Obie właściwości muszą być bowiem zachowane na równie wysokim poziomie, gdyż ubytek w którejkolwiek sprawiłby, że strona nie byłaby wartościowa.