Łaska internautów na pstrym koniu jeździ – tak możemy podsumować to, w jaki sposób zmienia się „mapa” mediów społecznościowych, które są aktywnie wykorzystywane. Media społecznościowe nie istnieją bez społeczności, bez większej liczby osób, które chcą korzystać z danej platformy. Dlatego też zmiany w tej branży są niezwykle dynamiczne – to, co jeszcze dziś się podoba, za miesiąc może zostać zapomniane i przyćmione przez ulepszoną alternatywę. Świadczą o tym choćby zapomniane media społecznościowe, które niegdyś posiadały ogromną popularność.
Można tu choćby wspomnieć polską Naszą Klasę czy Grono.net. Pierwszy portal pozwalał na kontaktowanie się ze znajomymi, wysyłanie do nich prywatnych wiadomości oraz udostępnianie i komentowanie zdjęć. Został wyparty przez powszechnego na całym świecie Facebooka. Grono.net, platforma pozwalająca dyskutować na różne tematy również zakończyła swoją działalność ze względu na pojawienie się wielu innych alternatyw, jak choćby Wykop, który działa na innej zasadzie, jednak skutecznie zapełnił lukę po Gronie. Jest jeszcze Fotka.pl, która niegdyś robiła w Polsce ogromną furorę – konto tam miał chyba każdy nastolatek. Została ona jednak skutecznie wyparta przez Facebooka, Instagrama czy popularnego ostatnio Snapchata. Okazuje się więc, że jeśli portal się nie rozwija lub jeśli nie spełnia oczekiwań internautów, jego dni są krótkie i policzone. Zawsze trzeba się liczyć z tym, że pojawi się coś nowego, co zainteresuje ludzi i będą chcieli tej nowości spróbować.